"Si tu vales, ego valeo"
Si tu estàs bé, jo estic bé


Marc Tul·li Ciceró
(Epistoles familiars, entre el 62 i el 43 aC)


dilluns, 22 d’octubre del 2012

10. PRESENTACIÓ DEL CENTRE

Avui he estat dedicant el temps  a acabar de cercar informació més concreta sobre el funcionament del centre i m’he centrat més amb l’organització interna del centre i els sues objectius. Ja és hora que presenti el centre. Ho resumeixo breument.


El Centre Obert Mollet és un servei municipal socioeducatiu de suport al procés de socialització i desenvolupament personal dels menors i a llurs famílies per desenvolupar les seves funcions de cura dels seus fills en les diverses etapes maduratives. Es planteja com un espai de trobada i relació per a infants i joves de 3 a 12 anys i per a les famílies, per tal d’oferir atenció personalitzada dins un entorn sociocultural normalitzat que els ajudi a un millor desenvolupament, a través del joc i activitats de complementació al temps d’ocupació, amb la relació entre iguals i amb la seva pròpia família. Per als pares, l’objectiu és potenciar el vincle familiar, fent adonar les famílies que els progenitors són els primers i principals educadors dels seus fills i filles.
El Centre Obert l'integra un equip professional format per un director, dues educadores socials i dos monitors de suport que ofereixen una atenció personalitzada, dins un entorn que ajuda els infants a millorar el seu desenvolupament i la seva relació, mitjançant el joc i les activitats.

El Projecte Centre Obert pertany al Casal Obert de Mollet que alhora, acull altres serveis de l’àmbit socioeducatiu i comunitari i que són: “Menuts Projecte”, “Projecte Mo-VIDA” i “Punt de Trobada”. Tots junts formen el Casal Obert.


El programa MO-VIDA Mollet i habilitat per a la vida, ofereix un programa preventiu i d'acompanyament al medi obert adreçat a adolescents i joves. Es basa en accions socioeducatives sobre les competències socials i els diferents espais de la ciutat.

El Punt de Trobada és un servei que facilita que els infants menors d'edat continuïn relacionant-se amb el seu pare i/o la seva mare quan es donen conflictes motivats per una separació, un divorci o altres tipus de ruptures familiars. Minimitza els aspectes negatius de la convivència separada dels membres de la família.


També ofereix un espai i el material necessari per fer una estada de dues hores com a màxim, o per fer l'intercanvi dels fills o les filles pel compliment del règim de visites. L'accés a aquest servei ve derivat dels jutjats o del Departament de Benestar Social i Família.


Menuts Projecte, és un espai de trobada i de relació per a famílies amb infants fins a 3 anys obert a tothom però al qual també hi assistien usuaris provinents dels Serveis Socials o del CDIAP que formen part de famílies amb risc d'exclusió social i que necessiten suport en l’educació i el creixement personal dels seus fills.


Els diferents serveis dels casal així com la distribució dels grups per edats queden reflectits en aquest organigrama del Casal.






NORMES I FUNCIONAMENT DEL CENTRE:

·         Els infants han d’assistir 2 dies  a la setmana per tal de no perdre la plaça. La plaça no es perdrà si les absències estan justificades.
·         És important la puntualitat tant d’entrada com de sortida del casal.
·         Cal portar berenar sa i equilibrat (entrepà, fruita, sucs,...)
·         S’aconsella portar roba còmode per fer les activitats i una bata pels tallers i manualitats.
·         Per l’espai d’estudi és important portar l’agenda i els llibres necessaris per fer els deures escolars.
·         Les famílies estan convidades a participar de les activitats amb els infants a més d’assistir a un mínim de 2 sessions al trimestre.
·         El Centre organitza una activitat extraordinària al trimestre i una festa al finalitzar cada trimestre, en les quals estan convidades totes les famílies,
·         Els infants han de tenir una actitud de respecte vers els/les companys/es, educadors/es, el material i el centre en sí. Els infants hauran de tenir cura de l’entorn quan es faci una sortida i mostrar una actitud adequada fora del centre.
·         Els danys ocasionats en el material o en el mobiliari del centre  seran reparats per l’infant sempre que sigui possible; en el cas contrari es reposarà el material fet malbé, o es demanarà la quantitat total o una quantitat simbòlica de la despesa que ocasioni la reposició.

HORARI (QUOTIDIÀ) I ACTIVITATS:

DISTRIBUCIÓ DE L’HORARI PER A TOTS ELS GRUPS
17h a 18hè Acollida
Berenar i xerrar
Rentar dents
Joc lliurea a la sala
Espai d’estudi (deures, tècniques d’estudi, jocs educatius i formatius)
18h a 19hè Activitat
Explicació de l’activitat del dia
Realització de l’activitat
Recollida del material i la sala
Valoració del dia


ACTIVITATS PER A PETITS I MITJANS:
JOCS: gimcanes, jocs de pistes, jocs esportius
LUDOTECA: jocs al pati, d’interior, de taula, per racons, pel·lícules
MANUALITATS: pintura, fang, plastilina, dibuix, murals
EXPRESSIÓ CORPORAL: titelles, disfresses, contes, jocs d’expressió

ACTIVITATS PER A GRANS I GEGANTS:
JOCS: gimcanes, jocs de pistes, esports
LUDOTECA: jocs al pati, d’interior, de taula, play, pel·lícules
MANUALITATS: pintura, fang, plastilina, dibuix, murals, construcció de joguines
EXPRESSIÓ CORPORAL: disfresses, jocs d’expressió, teatre, jocs musicals
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada