"Si tu vales, ego valeo"
Si tu estàs bé, jo estic bé


Marc Tul·li Ciceró
(Epistoles familiars, entre el 62 i el 43 aC)


El meu Pla de Treball

FASE 1:       ANÀLISI DEL CONTEXT I IDENTIFICACIÓ DE LES NECESSITATS

CONEIXEMENT DEL SERVEI DEL CENTRE OBERT DE MOLLET DEL VALLÈS

DATA:  24 de setembre – 1 d’octubre                   HORES: 6 hores
Objectiu general: Anàlisi de context i identificació de les necessitats.
Objectius específics:
-Conèixer el funcionament  del Centre Obert de Mollet del Vallès.
-Conèixer l’estructura i organització interna.
-Conèixer la tipologia dels usuaris d’aquest servei.
-Conèixer les causes d’ingrés al centre i a través de quina via es fa.
-Conèixer les funcions específiques pròpies del professional de la psicopedagogia en un Centre Obert.
-Analitzar la demanda i concretar el Pla de treball del Pràcticum II.

Destinataris/àries: grups de nens d’entre 3 a 12 anys i les seves famílies.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Entrevista amb el director del centre i tutor del  meu pràcticum II.
  2. Seguiment amb la tutor.
  3. Reunió amb les educadores socials i els monitors de suport..
  4. Lectura programa 2012-2013 del centre i documentació específica.
  5. Recerca de bibliografia.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-Entrevistes
-Reunions
-Anàlisis de la documentació
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. He aconseguit tenir una visió àmplia de les tasques i funcions que realitza el Centre Obert de Mollet del Vallès?.
  2. He aconseguit tenir una visió àmplia de les tasques que es desenvolupen en aquest servei?.
  3. He aconseguit tenir una visió amplia dels usuaris d’aquest servei?
  4. He aconseguit identificar les tasques i funcions que desenvolupa en aquest servei el psicopedagog?
  5. El Pla de Treball s’ha consensuat amb el meu tutor  i les dues educadores socials?
  6. He resolt els dubtes que tenia?
  7. Conec suficientment el context com per començar a elaborar el pla de treball?

FASE 2 :               ELABORACIÓ DEL PLA DE TREBALL

DATA:  2 d’octubre al 16 d’octubre                    HORES: 14 hores
Objectius:
-Dissenyar la proposta col·laboració
-Adquirir coneixement teòric suficient sobre la intervenció psicopedagògica amb els usuraris objecte d’intervenció (pares i fills) i elaborar el pla de treball.
-Analitzar demanda  i reformular la proposta.

Destinataris: Tutor de pràctiques, educadores socials i jo com psicopedagoga en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-Reunions amb el  tutor de pràctiques.
-Reunions conjuntes amb els professionals implicats en aquest pràcticum II.
-Primeres trobades d’observació amb el grup de pares
-Recerca de bibliografia.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-Recerca i anàlisi de bibliografia.
-Reunions de treball.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Tinc clar com enfocar la intervenció psicopedagogia en aquest servei?
  2. He aconseguit implicar tot l’equip en el projecte?
  3. He aconseguit engrescar a les famílies?
  4. Les reunions són productives i eficients?
  5. Tinc clar amb quins professionals cal relacionar-se.

FASE 3:    DISSENY, IMPLEMENTACIÓ , SEGUIMENT i AVALUACIÓ DEL PROJECTE DE SUPORT I TREBALL AMB FAMÍLIES I DE L’ASSESSORAMENT AL EQUIP EDUCATIU DEL CENTRE OBERT


DATA:   17  d’octubre fins el 21 de desembre                HORES:  70

Objectius:
-Aconseguir un òptim nivell d’assessorament i d’orientació als  professionals de l’equip educatiu com a eina estratègica d’intervenció.
- Saber portar a terme una correcte formació a l'equip educatiu pel que fa a tècniques didàctiques i pedagògiques  que els permeti facilitar la seva tasca amb el grup de les famílies.
- Promoure mètodes de treball en grup i presa de decisions col·lectives.
- Fomentar la importància de la tasca del psicopedagog en un centre obert, com a figura d’assessorament i orientació tant a l’equip educatiu, com a les famílies, com en el seguiment dels diferents  casos d’usuaris
- Dissenyar un material de suport  per a l’equip educatiu sobre tècniques de dinàmica grupal  per tal que el grup de famílies  participin i gaudeixin d’un espai de formació i interacció amb els seus fills.
- Potenciar el vincle familiar fent adonar a les famílies que els progenitors són els primers i principals educadors dels seus fills i filles.
-Aconseguir un aprenentatge significatiu mitjançant “l’aprendre fent”.
-Gaudir d’aquest espai de formació.

Destinataris: Equip educatiu i grup de famílies.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-Reunions conjuntes amb el tutor de pràctiques, les educadores socials i els monitors de suport per poder  analitzar la proposta i acabar de concretar els objectius a assolir.
-Treball directe amb les famílies per tal d’executar i fer el seguiment del projecte.
.Treball d’observació de tots els membres del grup de famílies
-Observació directa de l’equip educatiu per tal de fer el seguiment, l’orientació i la valoració corresponen.
-Reunions de seguiment i de valoració amb tots els professionals implicats.
-Reunions de conclusions amb els professionals..
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-Recerca d’informació i anàlisi de context.
-Entrevistes amb les famílies tant grupals com individuals.
-Tècniques de reunions.
-Enquestes de valoració final.
-Observació.
-Entrevistes.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. S’ha analitzat la demanda?
  2. S’han definit clarament els objectius a assolir?
  3. Les reunions han estat profitoses?
  4. S’han aconseguit els objectius prefixats?
  5. Hi ha hagut un canvi en l’actitud dels participants?
  6. S’han plantejat propostes de millora?
  7. S’han incorporat aquestes propostes de millora per a propers dissenys?
  8. Hi ha hagut  una avaluació final?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada