Continuant amb l’avaluació del procés del projecte, una de les meves tasques com a psicopedagoga en pràctiques ha estat el disseny d’una taula per observar l’actuació de les educadores socials com a docents, conductores i animadores dels diferents grups. És una pauta que vaig omplir el dia 12 de novembre però que correspon a l’actuació que habitualment han tingut les dues educadores de forma pràcticament idèntica i per això la taula recull l’actuació de totes dues a l’hora. La tasca que desenvolupen de forma col·laborativa amb la resta de l’equip educatiu (monitors de suport i director del centre) queda palesa amb la feina que fan i sobretot en les dinàmiques que utilitzen per conduir el grup. Per això la manera de treballar ha estat molt similar.
Presento la taula a "Més informació":
Presento la taula a "Més informació":
PAUTA PER OBSERVAR L’ACTUACIÓ DEL DOCENT
| ||||
DATA DE L’OBSERVACIÓ: 12 de novembre de 2012 HORA: 18 h.
PSICOPEDAGOGA QUE FA L’OBSERVACIÓ: Mª Teresa Tarrés
DOCENTS: Educadores Socials
|
FREQÜÈNCIA
| |||
Sempre
|
Sovint
|
A vegades
|
Mai
| |
ÍTEMS A OBSERVAR
| ||||
ABANS DE L’ACTIVITAT
| ||||
S’espera que hi hagi silenci per parlar
|
X
| |||
Desperta la curiositat dels usuaris
|
X
| |||
Explica què farà i perquè serveix. Instruccions clares
|
X
| |||
Fa una revisió dels coneixements previs
|
X
| |||
Relaciona l’activitat actual amb activitats anteriors, amb fets viscuts o coneguts o de la vida quotidiana.
|
X
| |||
Recull les aportacions dels usuaris i els anima a participar
|
X
| |||
Dóna una explicació clara i fàcil de seguir i dóna opció a preguntar dubtes.
|
X
| |||
Escriu o dibuixa un petit guió de les indicacions a la pissarra
|
X
| |||
Adapta l’activitat a les característiques dels usuaris
|
X
| |||
S’assegura que els usuaris han entès les seves explicacions o pautes
|
X
| |||
Dóna alguna explicació complementària, si els usuaris ho necessiten o mostren dubtes
|
X
| |||
DURANT L’ACTIVITAT (durant l’activitat, el professorat)
| ||||
S’observa una temporalització de l’activitat
|
X
| |||
Va recordant hàbits i procediments generals
|
X
| |||
S’anticipa a possibles conductes de desatenció
|
X
| |||
Deixa temps suficient per a que els usuaris finalitzin l’activitat
| ||||
Els continguts són significatius per a tots els usuaris
|
X
| |||
Combina diferents recursos didàctics: explicacions orals, lectures, murals, materials audiovisuals, materials tàctils,...
|
X
| |||
Dóna algun tipus de reforç individual o ajuda individual si els usuaris ho demanen o que ella considera que ho necessiten.
|
X
| |||
Dóna facilitats perquè els usuaris s’ajudin entre ells i aprenguin uns dels altres (treball cooperatiu i col·laboratiu)
|
X
| |||
Proposa exercicis i tasques que potencien l’autonomia personal dels usuaris
|
X
| |||
Les activitats que proposa s’han de fer individualment
|
X
| |||
Les activitats proposades es fan en grup
|
X
| |||
Les activitats s’adapten als diferents ritmes dels usuaris
|
X
| |||
Permet autocorreccions o que les alumnes corregeixin els errors
|
X
| |||
Ha previst ajudes per si sorgeixen dificultats
|
X
| |||
Motiva als usuaris sobre la importància del que estan fent.
|
X
| |||
Reforça la idea que el important no és fer-ho bé a la primera sinó aprendre entre tots
|
X
| |||
Fa servir un to afable i assertiu i d’escolta activa
|
X
| |||
Els usuaris es mostren contents i participatius
|
X
| |||
Fa comentaris grupals positius per a motivar-los
|
X
| |||
Fa comentaris individuals positius per motivar a una alumna
|
X
| |||
Freqüència de comentaris grupals positius
|
X
| |||
Freqüència de comentaris individuals negatius
|
X
| |||
Manté una relació personalitzada i cordial
|
X
| |||
Es mou per la sala per donar seguretat i suport als usuaris
|
X
| |||
DESPRÉS DE L’ACTIVITAT
| ||||
Fa una avaluació dels resultats
|
X
| |||
Incentiva l’autoavaluació i la detecció d’errors com un element positiu per al seu desenvolupament
|
X
| |||
Fa servir plantilles especifiques d’observació i seguiment
|
X
| |||
Fa servir la informació que li dóna els resultats de l’avaluació per introduir millores així atendre-les millor.
|
X
| |||
Reflexiona sobre propostes de millora per al disseny de properes activitats.
|
X
| |||
Consulta a la Psicopedagoga els seus dubtes i reflexions, i li demana orientació i assessorament
|
X
| |||
Utilitza els resultats per fer adaptacions individualitzades per a properes activitats
|
X
| |||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada