Seguint el procés d’avaluació i per tal facilitar el treball de les educadores socials alhora de fer l’informe trimestral de cada usuari, presento una altra taula d’observació dels rols que desenvolupen cada nen dins del grup. En un sol full es pot veure de forma amplia quin rol desenvolupa i quin lloc ocupa cada nen dins del grup tenint en compte tres àmbits d’observació: de treball, de solidaritat i individual.
Per poder visualitzar la taula, clic a "Més informació"
TAULA D’OBSERVACIÓ DELS ROLS DELS USUARIS
| |||||||||||||||||
Centre Obert de Mollet del Vallès Grup:
| |||||||||||||||||
Rols de treball
|
Usuaris
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
Inicia i proposa idees noves, estimula el grup
| |||||||||||||||||
Demana informació i opinions
| |||||||||||||||||
Comunica les seves idees personals
| |||||||||||||||||
Informa com a expert o exposa el resultat de les seves experiències
| |||||||||||||||||
Formula i explica les idees que té amb exemples
| |||||||||||||||||
Resum, coordina les relacions entre les idees, les opinions i les activitats dels membres del grup
| |||||||||||||||||
Rols de solidaritat
|
Facilita la participació dels demés
| ||||||||||||||||
Respecta el torn de paraula
| |||||||||||||||||
Anima, manifesta afecte, comprensió.
| |||||||||||||||||
Accepta als demés
| |||||||||||||||||
Proposa la meta a la que el grup s’ha d’encaminar
| |||||||||||||||||
Harmonitza les diferencies entre els companys de grup
| |||||||||||||||||
Observa el grup i és capaç de donar la seva opinió respecte a com va el propi grup
| |||||||||||||||||
Busca compromisos i accepta els seus errors
| |||||||||||||||||
Segueix als demés però és capaç de donar la seva opinió
| |||||||||||||||||
Rols individuals
|
Manifesta obertament la falta d’interès: apatia, cinisme, bromes, provocació, passivitat,.
| ||||||||||||||||
Domina al grup i tracta d’imposar la seva autoritat
| |||||||||||||||||
Ataca sense motiu al grup o a alguns dels seus membres, deprecia a altres.
| |||||||||||||||||
Tracta de cridar l’atenció
| |||||||||||||||||
Resisteix, s’oposa, bloqueja i torna a problemes ja resolts
| |||||||||||||||||
Busca caure simpàtic, intenta comprar amistats
| |||||||||||||||||
Utilitza el grup com a auditori per exposar els seus sentiments, opinions o idees personals
| |||||||||||||||||
No es fa notar, passa desapercebut
| |||||||||||||||||
* Els ítems que no es registrin en qualsevol dels tres ambients novol dir que no es produeixin, sinó senzillament que no s’han observat. (Bonals i Sánchez-Cano 2007)
*A cada usuari li donem un número.
| |||||||||||||||||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada