Avui ha estat l’últim dia que estaré amb el grup de gegants perquè els meus dies de pràctiques ja s’acaben. No és un grup fàcil, i conduir-lo tampoc. Alguns dels usuaris d’aquest grup comencen a mostrar conductes pre-adolescents (apatia, passivitat, irritabilitat i malestar, inquietud, impaciència, indiferència , provocació,...), sovintejant el desconcert de l’educadora social i el monitor de suport responsables d’aquest grup.
Ja fa unes setmanes que es fa molt difícil seguir les activitats i gairebé no hi ha cap dia que no sorgeixin problemes i baralles, sobretot, per part de quatre nenes. Totes quatre són molt populars en el grup i sembla que hi hagi una lluita pel lideratge entre dues de les nenes. La resta de companys, assumeixen un rol d’observadors i seguidors de les situacions conflictives que es donen sense ser massa crítics, excepte un parell de nens que són més grans físicament i es queixen una mica. Alguns nens dóna la sensació que els tenen por.
“El paper del monitor o monitora és absolutament fonamental. L’èxit de l’experiència depèn en bona part de la seva perícia i de l’encert o el fracàs de les seves intervencions” (Ibañez i Pujal 1998). Així ho descriuen aquests dos autors i malgrat els dos educadors hi posen tots els sentits, perquè l’activitat sigui exitosa, no sempre ho aconsegueixen.
Es fa difícil proposar alternatives tenint en compte com està el grup en aquests moments. Es tracta d’un grup on, molts dels seus components, tenen situacions familiars realment complicades i conflictives i el nivell de malestar, neguit i excitació és molt alt. Potser caldria reconsiderar altres tipus d’activitats de relaxació i activitats que fomentin la dinàmica de grups, sobretot aquells que es relacionen directament amb la solució del problemes que poden sorgir en un grup, i també altres activitats que fomentin la cohesió del grup (combinades sempre amb les que ja estan programades). La proposta d’aquests exercicis quedaran enregistrat Aquests exercicis quedaran enregistrats a la memòria d’aquest pràcticum.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada