Presento també a continuació la taula d’observació l’actuació de les educadores socials amb els diferents famílies. És una pauta que vaig omplir el dia 30 de novembre i, com amb l’anterior taula, correspon a l’actuació que habitualment han tingut les dues educadores. Cal dir que considero que la tasca han portar a terme ha estat sempre exemplar sobretot tenint en compte la poca participació de les famílies. La perseverança i treball constant per citar a les famílies, les trucades telefòniques, recordatoris a la porta del centre,... han estat constants. Tot i així la participació del pares, tal i com ja he esmentat en més d’una ocasió en aquest blog, no ha estat sempre la desitjada i en vàries ocasions s’han hagut d’apartar les activitats degut a aquest fet, per això reitero la il·lusió, eficiència i tenacitat l’equip educatiu per portar a terme el treball amb les famílies.
Presento la taula dins de "Més informació":
Presento la taula dins de "Més informació":
PAUTA PER OBSERVAR L’ACTUACIÓ DEL DOCENT AMB LES FAMÍLIES
| ||||
DATA DE L’OBSERVACIÓ: 30 de novembre de 2012 HORA: 17 h.
PSICOPEDAGOGA QUE FA L’OBSERVACIÓ: Mª Teresa Tarrés
DOCENTS: Educadores Socials
|
FREQÜÈNCIA
| |||
Sempre
|
Sovint
|
A vegades
|
Mai
| |
ÍTEMS A OBSERVAR
| ||||
ABANS DE L’ACTIVITAT
| ||||
S’espera que hi hagi silenci per parlar
|
X
| |||
Desperta la curiositat de famílies
|
X
| |||
Explica què farà i perquè serveix. Instruccions clares
|
X
| |||
Relaciona l’activitat actual altres activitats anteriors, amb fets viscuts o coneguts o de la vida quotidiana.
|
X
| |||
Recull les aportacions dels pares i els anima a participar
|
X
| |||
Dóna explicacions clares i fàcils de seguir i dóna opció a preguntar dubtes.
|
X
| |||
Escriu o dibuixa un petit guió de les indicacions a la pissarra, cartells o murals
|
X
| |||
Adapta l’activitat a les característiques de les famílies
|
X
| |||
S’assegura que els pares han entès les seves explicacions o pautes
|
X
| |||
Dóna alguna explicació complementària, si els pares ho necessiten o mostren dubtes
|
X
| |||
DURANT L’ACTIVITAT (durant l’activitat, el professorat)
| ||||
S’observa una temporalització de l’activitat
|
X
| |||
Va recordant hàbits i procediments generals
|
X
| |||
S’anticipa a possibles conductes de desatenció
|
X
| |||
Deixa temps suficient per a que les famílies finalitzin l’activitat
| ||||
Els continguts i tipus d’activitats són significatives per a totes les famílies
|
X
| |||
Combina diferents recursos didàctics: explicacions orals, lectures, murals, materials audiovisuals, materials tàctils,...
|
X
| |||
Dóna algun tipus de reforç individual o ajuda individual si els pares ho demanen o que ella considera que ho necessiten.
|
X
| |||
Dóna facilitats perquè les famílies s’ajudin entre elles i aprenguin les unes de les altres (treball cooperatiu i col·laboratiu)
|
X
| |||
Proposa exercicis i tasques que potencien la importància de les responsabilitats parentals i la convivència i els valors de la família.
|
X
| |||
Les activitats que proposa s’han de fer individualment
|
X
| |||
Les activitats proposades es fan en grup
|
X
| |||
Les activitats s’adapten als diferents ritmes de les famílies
|
X
| |||
Permet autocorreccions o que les alumnes corregeixin els errors
|
X
| |||
Ha previst ajudes per si sorgeixen dificultats
|
X
| |||
Consciencia a les famílies sobre la importància del que estan fent.
|
X
| |||
Reforça la idea que el més important és aprendre entre tots
|
X
| |||
Fa servir un to afable, dialogant, assertiu i d’escolta activa
|
X
| |||
Les famílies es mostren contentes i participatius
|
X
|
X
| ||
Fa comentaris grupals positius per a motivar-los
|
X
| |||
Fa comentaris individuals positius per motivar a una família
|
X
| |||
Freqüència de comentaris grupals positius
|
X
| |||
Freqüència de comentaris individuals negatius
|
X
| |||
Manté una relació personalitzada i cordial
|
X
| |||
Es mou per la sala per donar seguretat i suport als usuaris
|
X
|
X
| ||
DESPRÉS DE L’ACTIVITAT
| ||||
Fa una avaluació dels resultats
|
X
| |||
Incentiva l’autoavaluació i la detecció d’errors com un element positiu per a la millora de les seves responsabilitats
|
X
|
X
| ||
Fa servir plantilles especifiques d’observació i seguiment
|
X
| |||
Fa servir la informació que li dóna els resultats de l’avaluació per introduir millores i així atendre-les millor.
|
X
| |||
Reflexiona sobre propostes de millora per al disseny de properes activitats.
|
X
| |||
Consulta a la Psicopedagoga els seus dubtes i reflexions, i li demana orientació i assessorament
|
X
| |||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada