"Si tu vales, ego valeo"
Si tu estàs bé, jo estic bé


Marc Tul·li Ciceró
(Epistoles familiars, entre el 62 i el 43 aC)


dijous, 13 de desembre del 2012

32. PAUTA PER OBSERVAR L’ACTUACIÓ DE LES EDUCADORES SOCIALS AMB LES FAMÍLIES

Presento també a continuació la taula d’observació l’actuació de les educadores socials  amb els diferents famílies. És una pauta que vaig omplir el dia 30 de novembre i, com amb l’anterior taula, correspon a l’actuació que habitualment han tingut les dues educadores. Cal dir que considero que la tasca han portar a terme ha estat sempre exemplar sobretot tenint en compte la poca participació de les famílies. La perseverança i treball constant per citar a les famílies, les trucades telefòniques, recordatoris a la porta del centre,... han estat constants. Tot i així la participació del pares, tal i com ja he esmentat en més d’una ocasió en aquest blog, no ha estat sempre la desitjada i en vàries ocasions s’han hagut d’apartar les activitats degut a aquest fet, per això reitero la il·lusió, eficiència i tenacitat l’equip educatiu per portar a terme el treball amb les famílies.  

Presento la taula dins de "Més informació":
PAUTA PER OBSERVAR L’ACTUACIÓ DEL DOCENT AMB LES FAMÍLIES
DATA DE L’OBSERVACIÓ: 30 de novembre de 2012                   HORA: 17 h.
PSICOPEDAGOGA QUE FA L’OBSERVACIÓ: Mª Teresa Tarrés
DOCENTS:  Educadores Socials
FREQÜÈNCIA
Sempre
Sovint
A vegades
Mai
ÍTEMS A OBSERVAR
ABANS DE  L’ACTIVITAT
S’espera que hi hagi silenci per parlar
X


Desperta la curiositat de famílies
X


Explica què farà i perquè serveix. Instruccions clares
X


Relaciona l’activitat actual altres activitats anteriors, amb fets viscuts o coneguts  o de la vida quotidiana.
X


Recull les aportacions dels pares i els anima a participar
X


Dóna explicacions clares i fàcils de seguir i dóna opció a preguntar dubtes.
X


Escriu o dibuixa un petit guió de les indicacions a la pissarra, cartells o murals
X


Adapta l’activitat a les característiques de les famílies
X


S’assegura que els pares han entès les seves explicacions o pautes
X


Dóna alguna explicació complementària, si els pares  ho necessiten o mostren dubtes
X


DURANT L’ACTIVITAT (durant l’activitat, el professorat)



S’observa una temporalització de l’activitat
X


Va recordant hàbits i procediments generals
X


S’anticipa a possibles conductes de desatenció
X


Deixa  temps suficient per a que les famílies  finalitzin l’activitat



Els continguts i tipus d’activitats són significatives per a totes les famílies


X
Combina diferents recursos didàctics: explicacions orals, lectures, murals, materials audiovisuals, materials tàctils,...
X


Dóna algun tipus de reforç individual o ajuda individual si els pares ho demanen o que ella considera que ho necessiten.
X


Dóna facilitats perquè les famílies s’ajudin entre elles i aprenguin les unes de les altres (treball cooperatiu i col·laboratiu)
X


Proposa exercicis i tasques que potencien la importància de  les responsabilitats parentals i la convivència i els valors de la  família.
X


Les activitats que proposa s’han de fer individualment


X
Les activitats proposades es fan en grup


X
Les activitats s’adapten als diferents ritmes de les famílies
X


Permet autocorreccions o que les alumnes corregeixin els errors
X


Ha previst ajudes per si sorgeixen dificultats
X


Consciencia  a les famílies sobre la importància del que estan fent.
X


Reforça la idea que el més important és aprendre  entre tots
X


Fa servir un to afable, dialogant, assertiu i d’escolta  activa
X


Les famílies es mostren contentes  i participatius

X
X
Fa comentaris grupals positius per a motivar-los
X


Fa comentaris individuals positius per motivar a una família
X


Freqüència de comentaris grupals positius
X

Freqüència de comentaris individuals negatius



X
Manté  una relació personalitzada i cordial
X

Es mou per la sala per donar seguretat i suport als usuaris
X
X
DESPRÉS DE L’ACTIVITAT 


Fa una avaluació dels resultats
X

Incentiva l’autoavaluació i la detecció d’errors com un element positiu per a la millora de les seves responsabilitats
X
X
Fa servir plantilles especifiques d’observació i seguiment
X

Fa servir la informació que li dóna els  resultats de l’avaluació per introduir millores i així atendre-les millor.
X

Reflexiona sobre propostes de millora per al disseny de properes activitats.
X

Consulta a la Psicopedagoga els seus dubtes i reflexions, i li demana orientació i assessorament


X

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada